Bewijs van woonst

Inloggen met EID

Wat?
Een bewijs van woonst (of attest van inschrijving) bevestigt dat een inwoner ingeschreven is op zijn/haar adres in de gemeente. Het bewijs bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:

  • Naam en voornamen
  • Plaats en datum van geboorte
  • Adres
  • Burgerlijke staat
  • Nationaliteit
  • Fe datum sinds wanneer u op het adres woont
  • U kunt ook een bewijs van woonst aanvragen met de historiek van uw vorige adressen of een bewijs van woonst

Voor wie?

Volgende personen kunnen een bewijs van woonst aanvragen:

  • Uzelf
  • Een derde persoon die in het bezit is van een aanvraag opgesteld door een advocaat, een vrederechter, een juridische dienst ...
  • Een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.

Hoe?

  • Via mijn dossier (onmiddellijk beschikbaar)
  • U komt persoonlijk naar het Administratief Centrum Den Molencouter (betalend)

Kostprijs?

  • 2€ (indien u naar het Administratief Centrum Den Molencouter komt)
  • Gratis indien u het aanvraagt via mijn dossier. (Opmerking; via mijn dossier krijgt u het attest onmiddellijk in uw mailbox en behoudt het zijn juridische waarde indien u het via mail wenst door te sturen. Voor meer info aangaande de voordelen van ‘mijn dossier’,  zie :mijn dossier)

Wat meebrengen?

  • Uw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning
  • Als u het attest voor iemand anders aanvraagt: een volmacht van de betrokkene en een kopie van zijn of haar identiteitskaart.