Bewijs van woonst
Wat?
Een bewijs van woonst (of attest van inschrijving) bevestigt dat een inwoner ingeschreven is op zijn/haar adres in de gemeente. Het bewijs bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:
- Naam en voornamen
- Plaats en datum van geboorte
- Adres
- Burgerlijke staat
- Nationaliteit
- Fe datum sinds wanneer u op het adres woont
- U kunt ook een bewijs van woonst aanvragen met de historiek van uw vorige adressen of een bewijs van woonst
Voor wie?
Volgende personen kunnen een bewijs van woonst aanvragen:
- Uzelf
- Een derde persoon die in het bezit is van een aanvraag opgesteld door een advocaat, een vrederechter, een juridische dienst ...
- Een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.
Hoe?
- Via mijn dossier (onmiddellijk beschikbaar)
- U komt persoonlijk naar het Administratief Centrum Den Molencouter (betalend)
Kostprijs?
- 2€ (indien u naar het Administratief Centrum Den Molencouter komt)
- Gratis indien u het aanvraagt via mijn dossier. (Opmerking; via mijn dossier krijgt u het attest onmiddellijk in uw mailbox en behoudt het zijn juridische waarde indien u het via mail wenst door te sturen. Voor meer info aangaande de voordelen van ‘mijn dossier’, zie :mijn dossier)
Wat meebrengen?
- Uw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning
- Als u het attest voor iemand anders aanvraagt: een volmacht van de betrokkene en een kopie van zijn of haar identiteitskaart.